Cel ogólny: Kształtowanie więzi emocjonalnej z przyrodą i wrażliwości na jej piękno. Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi oznakami symbolizującymi nadejście wiosny na podstawie obserwacji przyrody.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
- Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi okresie wczesnej wiosny, poznanie zwiastunów wiosny.
- Poznanie pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus itp.
- Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku (budzenie się roślin do życia – kiełkowanie, pojawianie się pąków i liści, kwitnienie; zmiany w pogodzie; zmiany w zachowaniu się zwierząt: śpiew ptaków; coraz dłuższe dni; wyższa temperatura).
- Rozwijanie mowy.
- Budzenie zainteresowania literami.
Współpraca z rodzicami:
- Dostosowanie ubioru do aktualnych warunków atmosferycznych.
- Wspólnie z dziećmi wychodzimy na spacery i szukamy oznak wiosny.