Cel ogólny: kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć i panowania nad różnego rodzaju emocjami
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
- wspomaganie rozwoju emocjonalnego
- modelowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
- poznanie różnych sposobów wyrażania emocji (ruch, mimika, słowa)
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
- rozpoznawanie i nazywanie emocji u innych osób
- tworzenie sytuacji doskonalących mowę, zdolność kojarzenia oraz koncentracji uwagi
- wprowadzenie litery „m, M” i „t, T ” – malej i wielkiej, drukowanej i pisanej
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- rozpoznawanie i nazywanie cyfry „3”
Współpraca z rodzicami:
- wspomaganie rozwoju emocjonalnego poprzez wspólne spędzanie czasu z dziećmi
- kontakt z rodzicami wynikający z bieżących potrzeb rodziców i nauczycielek grupy