Zadania edukacyjne:
- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- obserwowanie i określanie charakterystycznej cechy zimowej aury
- doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń z użyciem lodu i śniegu
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
- rozbudzanie zainteresowań literaturą dziecięcą
- rozwijanie zdolności matematycznych
- kształtowanie umiejętności ważenia przedmiotów
- rozpoznawanie i nazywanie liczby: „10” – dzieci starsze
- wprowadzenie litery: „W, w”– małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – dzieci starsze
- udział w projekcie edukacyjnym: „Mamo, tato wolę wodę”
Współpraca z rodzicami:
- podczas spacerów rozmawiamy z dziećmi na temat aktualnej pogody tj. padający śnieg, mróz, lód, mroźny wiatr
- zachęcamy do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu
- zachęcamy dziecko do sięgania po różne pozycje literatury dziecięcej
- w wolnym czasie czytamy i oglądamy książki o tematyce dziecięcej