Cel główny: zapoznanie i utrwalanie wiedzy związanej ze światem literatury, procesu powstawania książek, dbania o nie i gdzie można je znaleźć.
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
- Poznanie podstaw historii książki, jak ona powstaje, jakie są rodzaje książek, gdzie można je znaleźć i dlaczego należy książkę szanować.
- Rozwijanie logicznego i przyczynowo – skutkowego myślenia.
- Wprowadzenie liter j, J, f, F małych i wielkich, drukowanych i pisanych.
- Ważenie przedmiotów, określanie, co jest cięższe, a co lżejsze.
- Rozwijanie sprawności ogólnofizycznej.
- Rozwijanie muzykalności.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Współpraca z rodzicami:
- Stwarzanie okazji do wspólnego spędzania czasu.
- Utrwalanie informacji dotyczących czytelnictwa.
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka poprzez rozmowy na temat, w jaki sposób dziecko spędziło czas w przedszkolu.
- Rozwijanie zainteresowań dziecka.