Cel ogólny: kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć i panowania nad różnego rodzaju emocjami.
Zadania edukacyjne:
- wspomaganie rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego
- modelowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
- poznanie różnych sposobów wyrażania emocji (ruch, mimika, słowa)
- rozpoznawanie i nazywanie emocji u innych osób
- wprowadzenie litery „d,D” i „k,K” – malej i wielkiej, drukowanej i pisanej
- rozpoznawanie i nazywanie cyfry „5”
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- stymulowanie rozwoju uwagi i pamięci
- kształtowanie ekspresji twórczej i wyobraźni
- rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania
Współpraca z rodzicami:
- wspomaganie rozwoju emocjonalnego poprzez wspólne spędzanie czasu z dziećmi
- kontakt z rodzicami wynikający z bieżących potrzeb rodziców i nauczycielek grupy