Cel główny: zapoznanie się ze zmieniającą się porą roku – przedwiośniem, oznakami zmieniającej się pogody, oraz tym, co za nimi się kryje (zmiana ubioru, pierwsze oznaki wiosny…).
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
- Uwrażliwianie na zmiany zachodzące w przyrodzie i zrozumienie, dlaczego tak się dzieje.
- Rozwijanie sprawności ogólnofizycznej.
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej.
- Poznanie nowych liter „p, P”, „z, Z”.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych
Współpraca z rodzicami:
- Stwarzanie okazji do wspólnego aktywnego spędzania czasu.
- Uwrażliwianie na świat przyrody i zmiany w nim zachodzące.
- Zachęcanie dziecka do próbowania różnorakich aktywności na świeżym powietrzu i do aktywnego poznawania świata.
- Rozwijanie zainteresowań dziecka.