Cel ogólny: Poznajemy różne rodzaje ekspresji muzycznej i uczymy identyfikować i nazywać uczucia i emocje towarzyszące nam podczas różnych sytuacji.
Zadania edukacyjne:
- Nazywamy uczucia jakie towarzyszą nam podczas słuchania i tworzenia muzyki.
- Umiemy namalować nastrój utworu muzycznego
- Odczytujemy emocje swoje oraz naszych kolegów i ćwiczymy naszą odporność emocjonalną.
- Poznajemy pojęcia: dobry uczynek, kłamstwo.
- Akceptujemy wszystkie uczucia i wiemy jak sobie z nimi radzić.
Współpraca z rodzicami:
- Wraz z dziećmi podejmujemy wiele aktywności muzycznych, np. Śpiewanie, konstruowanie instrumentów, słuchanie różnych rodzajów muzyki.
- Rozmawiamy z dzieckiem o sposobach dbania o słuch.
- Codziennie rozmawiamy z dzieckiem o jego uczuciach i emocjach oraz podkreślamy, że każde uczucia są dla nas ważne.